söndag 6 juni 2010

nu är jag trött på mitt bantande. jag har hållit på 7 veckor nu och känner att det får vara nog. inte för att jag är så sötsugen så att jag inte klarar av det mer, utan för att jag tröttnat. jag kommer försöka äta nyttigt ändå, men blir jag bjuden på fika tänker jag äta. jag hoppas att jag under de här 7 veckorna har fått en sundare intställning till sötsaker. det var nämligen den största anledningen att jag började. sen att jag gått ner 3 kilo är en bonus. när jag och tobias var ut och åt för ett par veckor sen tog jag en efterrätt, men jag kände mig nöjd efter att bara ätit en liten bit. det är så jag vill ha det. jag vill inte sluta äta sötsaker helt eftersom jag älskar att baka. men jag vill bli nöjd efter en liten bit, inte efter att ha satt i mig en hel godispåse. jag hoppas att jag kan hålla mig till det i fortsättningen.

helgen har bestått av mys och utflykter. men idag när tobis och tjejerna åkte till björnö stannade jag hemma. jag är dunderförkyld och kände för att vila upp mig lite. jag vill även få en hel massa tvätt gjord innan veckan börjar, så jag sitter inne istället för att vara ute i det fina vädret. jag tittar på notting hill (greatest movie ever) och redigerar lite bilder.

nästa vecka är jag väldigt sugen på att åka till borlänge. skolavslutningen i amsbergs kapell är bland det mysigaste som finns, och i år är sista året jag har någon att åka och kolla på. william går ut 5:an och kommer nu byta skola. jag hoppas så klart att mina tjejer kommer att ha skolavslutning där, men det vet man ju aldrig. därför känner jag att det vore himla trevligt.

nästa vecka är det även budgivning på vårt hus. det hus vi verkligen vill ha. tyvärr är vi 5 som vill ha det och budgivningen börjar på 1,2. inte bra för oss. men jag vill verligen...



2 kommentarer:

-- sa...

Du har varit superduktig Mia! 7 veckor är lång tid. Såg du förresten att jag svarat på en av dina kommentarer i min blogg? Att jag kommer på söndag och ska försöka ta med mig Alva (fast det inte är min dag).(Och du är fortfarande välkommen och grilla om du har möjlighet på lördag) Kram!

Mia sa...

ja jag såg att du svarat!! va roligt att du kommer och hoppas att du får med dig alva också. då skulle lovis bli väldigt glad. ja vi får se om jag kommer på lördag. jag har fortfarande inte fått ett ordentligt svar fårn susanna. men jag hör av mig så fort jag vet!